Zamieszczone przez damian1975
[O1] 1.9tdi Gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań / świateł
Zwiń
X
-
[O1] 1.9tdi Gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań / świateł
Szanowni koledzy magicy!
Od dwóch tygodni czytuję to forum i wyszukuję coraz to nowsze pomysły na usterkę w mojej Octavii. Naczytałem się masę o usterkach i ich przyczynach ale nie potrafię jednoznacznie przypisać objawy mojej Skody do konkretnych usterek.
Otóż problem dotyczy O1 FL 2004 1.9 tdi ASZ z przebiegiem 210.000km. Od roku jestem 3-cim właścicielem tego pojazdu.
W zimę miałem problemy z zamarzniętym paliwem więc około miesiąc temu zleciłem w warsztacie wymianę filtra paliwa. Mechanik pokazał stary filtr opowiadając jakie to badziewie najgorsze tam siedziało. Niestety od tego czasu gdy wskazówka poziomu paliwa spada poniżej połowy, Skoda gaśnie przy schodzeniu z obrotów, na przykład przy dojeżdżaniu do świateł, czy skrzyżowania. Po zatankowaniu do pełna problem ustępował. Wróciłem do mechanika który stwierdził, że jest wszystko ok i że nic nie zrobił że auto do odbioru. Po przewertowaniu tegoż forum poprosiłem go aby na filtrze paliwa zamontował ponownie trójnik z zaworkiem aby wykluczyć możliwość zapowietrzania się.
Przez tydzień było wszystko ok, ale aż do czasu... Skodzina zgasła w drodze do pracy (było ok 1/4 baku paliwa), udało się odpalić i dojechać do pobliskiej stacji benzynowej. Zalałem do pełna Vervy. Pojechałem kilkaset metrów, niestety autko znowu zgasło. Po dłuższym kręceniu odpaliło ale po kilkudziesięciu metrach jazdy znowu zgasło i już nie odpaliło. Zostawiłem auto w warsztacie i po trzech dniach zadzwonili do mnie uradowani że znaleźli przyczynę! Wyjmowali pompę z baku, sprawdzali stan jej zabrudzenia, przepływ w przewodach paliwowych itp itd po czym oznajmili, że przewody paliwowe (zasilający i powrotny) były zamienione miejscami i że teraz Skodzina pali aż miło. Ale czy na pewno?
Szanowni koledzy bardzo proszę o chwilę zastanowienia i sugestię, czy to może być to? Jakim cudem jeździłem tak przez rok, niejednokrotnie po autostradach z prędkościami rzędu np 160km/h? Zdarzało się też jeździć na rezerwie i też nie było problemów. Jaki to może mieć związek z wymianą filtra paliwa? Czy takie objawy mogą sugerować uszkodzenie przekaźnika 109? Gdzie jeszcze można szukać? A może faktycznie zamiana przewodów miejscami okaże się strzałem w dziesiątkę?
Pojeździmy zobaczymy, ale mimo wszystko bardzo proszę o jakiś komentarz.
-
-
Ale gasł Ci też czy tylko obroty falowały?Zamieszczone przez Skoda-Autoale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
Komentarz
-
-
Mi też delikatnie obroty falowały, ale pomogła wymiana sprzęgła jednokierunkowego alternatora.Zamieszczone przez Skoda-Autoale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
Tę możliwość wykluczam, bo generalnie robił to przy mnie a odpinał tylko dwa przewody (dolot do filtra i z filtra do silnika) przewody powrotne zdjął razem z trójnikiem. Wszystko poskładał jak było, po prostu zrobił co miał zrobić.Zamieszczone przez kecajPubel, najprawdopodobniej zamienione przewody zostały przez mechanika co robił Ci miesiąc temu filtr
No właśnie cały szkopuł polega na tym, że przewody były zmienione przy filtrze paliwa. Przewód zasilający wciśnięty był w trójnik od powrotu natomiast wężyk powrotny do baku w filtr gdzie powinno lecieć paliwo z baku zasysane przez pompę.Zamieszczone przez sew1981Pubel, ale rozumiem ,że przewody na pompie zamienione tak?
Póki co, odpukać Skodzinka śmiga aż miło, ale zaskakujące jest, jak mogłem tak jeździć rok. Czy to w ogóle możliwe? Wydaje mi się, że tak, ale pod warunkiem że filtr paliwa był całkowicie zapchany. Co sądzicie? Niedługo lecę w dłuższą trasę i nie chcę gdzieś z dzieckiem na pokładzie stanąć :-)
Komentarz
-
-
Przepraszam, nieprecyzyjnie to określiłem. W załączniku jest fotka na której w elipsie zaznaczony jest trójnik. Mechanik zdjął go razem z przewodami (nie odczepiając ich od trójnika / zaworka) i założył na nowy filtr. Także nie było możliwości niepoprawnego złożenia wszystkiego do kupy.Zamieszczone przez kecajPubel, wykluczasz a potem potwierdzasz, że tam były zamienione przewody.
Tu chodzi, że te 2 przewody co odczepił zamienił miejscami.....
Natomiast z całej sytuacji po długiej diagnostyce wynikło że zamienione miejscami były przewody zaznaczone strzałkami.Załączone pliki
Komentarz
-
-
O jakiej pompie paliwa kolega pisze? W AGR taka nie występuje, ponieważ pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku.Zamieszczone przez Skoda-Autoale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
Komentarz
-
Najlepiej vagiem. U Nas w AGR łatwo sie to robi tylko troche masz rozbierania.
Komentarz